Hoog-begaafdheid.nl
  • Welkom
  • Diensten
  • Presentaties
  • Downloads
  • Contact
  • Uitdaging

Teachertraining hoogbegaafdheid

Inhoud van de training

 

Over de auteur:

Relevantie van de cursus:

Opbouw en doelen van de cursus:

Investering, evaluatie en eindtoets.

  1. Wie zijn de hoogbegaafde leerlingen?.
  2. Kenmerken Snelle Snappers.
  3. Snelle snappers beschikken over een uiterst fijnmazig neurologisch systeem..
  4. Snelle Snappers zijn, in potentie, succesvol in het herkennen en oplossen van vraagstukken.
  5. Snelle snappers zijn hoog intelligent 12
  6. Snelle snappers hebben een emotionele ontwikkelingsvoorsprong.
  7. Kansen en risico’s voor de persoonlijkheidsontwikkeling van Snelle snappers.
  8. Excelleren in flow..
  9. Verstoorde persoonlijkheidsontwikkeling door een verschil in verwachtingen tussen kind en context.
  10. Verschil tussen jongens en meisjes.
  11. Onvoldoende oefening met metacognitieve vaardigheden.
  12. Onderpresteren door sociaal emotionele factoren.
  13. Onderpresteren als gevolg van een fixed mindset
  14. Signaleren en herkennen.
  15. Stimulerend Signaleren.
  16. Signaleringsinstrumenten.
  17. Profielen van Betts & Neihart
  18. Overige signaleringstools.
  19. Ondersteuningsbehoeften.
  20. Wat hebben hoogbegaafde leerlingen nodig van het onderwijs?.
  21. Compacten.
  22. Verrijken en verbreden.
  23. Versnellen.
  24. Wat hebben hoogbegaafde leerlingen nodig van hun leerkracht?.
  25. Attitude.
  26. Vaardigheden.

 

Verwijzingen.

Door naar: Over de auteur

 

 

 

maart 13th, 2021 by Anita Wuestman

HoogBegaafdheid

Knooppunt voor onderwijs, begeleiding en activiteiten voor hoogbegaafden in het hart van de regio Stedendriehoek.

Privacy Verklaring

© Hoog-begaafdheid.nl 2025

Hoog-begaafdheid.nl

Onderwijskwartiermaker

built with Social Magazine and WordPress

 

Reacties laden....